Esports col·lectius alternatius.

 Després de conèixer alguns esports col·lectius, diferents als que sempre s'han practicat a l'escola, he de dir que poden resultar igual o més divertits i a més, tenen un contingut didàctic molt interessant.

Aquests esports es podríen integrar al Bloc 5: "Jocs i activitats esportives" del Decret 108/2014. En quant als cursos en els que podríem treballar aquests tipus d'esports, pense que es podrien practicar en tots els cursos d'Educació Primària, ja que no són complicats en quant a la seua normativa, però caldria conèixer al nostre alumnat per saber-ho amb seguretat, però aixi i tot, sempre es pot fer alguna adaptació al grup en què treballes.

Un altra qüestió interessant d'aquesta sessió són les adaptacions a la COVID-19, per exemple al colpbol la partició del terreny, pot resultar un factor beneficiós per que toquen el baló més alumnes, ja que sense aquesta modificació seguraments els alumnes més hàbils seràn els que més toquen la pilota. En aquesta adaptació també es podria incluir la norma de que abans de marcar gol habràn de tocar la pilota al menys 3 jugadors xics i 3 jugadors xiques.

Per últim, vaig a presentar un altre esport col·lectiu alternatiu, conegut com "Bijbol". Aquest esport es juga amb una pilota gegant i es pot jugar al pati o al gimnàs, però cal tindre dos porteries o una simulació d'aquestes. Aquest esport es juga amb dos equips i es tracta de marcar els màxims gols a la porteria contraria. Una norma molt interessant es que no hi han porters i els jugadors no poden entrar a les arees, a més, els jugadors no poden agafar la pilota, tan sols la poden tocar i llançar amb qualsevol part del cos.

Aquest esport és molt divertit i els alumnes cooperen amb els companys amb respete i inclusivitat.




Comentaris

  1. En esta entrada hay una serie de datos que son primordiales para cualquier acción docente, el bloque al que pertenece este tipo de actividades.
    Otro dato relevante es la especificación que se hace de estas actividades al momento actual que vivimos con covid-19.
    Por último explica uno de los juegos de manera breve pero concisa, lo que provoca una fácil comprensión para el lector.
    Quizás eche en falta un apoyo audiovisual del juego, no obstante, es una gran entrada. Mi nota. 8.5

    ResponElimina
  2. Hola Carla. Has realizado una entrada interesante sobre los deportes alternativos, aunque esta sea un poco breve. Podrías haber profundizado más en las sesiones que realizaste en el gimnasio sobre Colpball y Datchball. Es interesante que hayas tenido en cuenta el currículo para contextualizar este deporte en primaria y que hayas adaptado algunas de las reglas para tener en cuenta a ambos géneros. Como futuras maestras, es muy importante tener este aspecto en cuenta. Quizás, poniendo un vídeo sobre el Bijbol hubiera ayudado a entender más este deporte. También hay alguna falta de ortografía, que seguramente haya sido un despiste. Tienes un 8.

    ResponElimina
  3. En esta entrada me ha resultado muy interesante el hecho de contextualizar los diferentes deportes alternativos teniendo en cuenta el currículo. Además, me ha parecido muy acertado hacer mención a las diferentes adaptaciones debido a la Covid-19. Finalmente, he de decir que el Bijbol era un deporte que no conocía y me ha resultado muy atractivo para el alumnado. No obstante, como consejo, hubiese estado interesante insertar algún vídeo sobre dicho deporte. Por otra parte, el escrito es claro y conciso y no presenta faltas de ortografía. Mi puntuación es un 8.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu.

Esgrima a l'escola.