Reflexió i autoavaluació

 1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.


            "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Després de llegir aquest paràgraf estic totalment d’acord en la idea que manifesten els autors. Tant els esports com els jocs 
d’equip, han de destacar per la cooperació entre els seus components, l’actitud de ser un bon esportista, deixant arrere els resultats obtinguts.

 Com a futura mestra d’educació física, m’agradaria remarcar aquesta idea, ja no sols centrar l’esport en una tècnica, sinó que aquest esport treballat estiga lligat amb els valors, en que tots som un. Un espai on es valore l’alegria i orgull amb les bones jugades i l’anim i l’ajuda al que pot millorar.

2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

            "La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

Un altra qüestió molt interessant és la participació dels membres dels equips. Per a allunyar-nos d’aquesta problemàtica, cal evitar que sempre juguen els mateixos alumnes, donant oportunitat a que juguen tots per igual. Un dels millors remeis, és realitzar el joc amb menor nombre de jugadors, per tal de que tots tinguen més possibilitats.

 En el cas del bàsquet, es pot jugar com bé hem dit abans, amb equips poc nombrosos i sempre mixtes, però una regla molt efectiva sempre es posar un mínim de tocs de pilota de diferents persones abans de poder llançar a canasta. D’aquesta manera els alumnes juguen mitjançant la cooperació i la integració de tots els membres del equip.

3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Un joc per destacar la cooperació dels alumnes és un dels jocs de iniciació del rugbi. En aquest joc, els membres de l’equip necessiten suport entre ells per tal d’aconseguir l’objectiu principal, marcar la pilota.

 Com tots sabem, el rugbi és un esport competitiu, però per iniciar-se cal destacar la part cooperativa per tal de poder jugar més endavant en un mode més competitiu, sense menysprear aquest concepte, sinó d’una manera constructiva.

 Aquest és un bon exemple de cooperació, ja que els alumnes que aconseguixen la pilota necessiten del suport dels companys per poder aplegar al seu objectiu. Aquesta cooperació està directament lligada amb la participació entre els dieferents membres de l’equip.


4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.

 Les principals estratègies que utilitzaria com a futura docent, serien:

-          - Potenciar la participació de tots els membres de l’equip, mitjançant regles. (Ex: no es pot marcar gol, sense tocar abans la pilota almenys 3 alumnes xics i 3 xiques)

-          - Reducció dels membres dels equips. (Ex: fer equips de 6 alumnes en compte de 10)

-          - Tenir en compte els valors. (Ex: recompensar les bones accions, les ajudes i felicitacions entre companys.)


 AUTOAVALUACIÓ

 

 

 

 

 

Puntuació:

 

JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.

 

 

 

 

 

X

Com que han sigut classes pràctiques i molt dinàmiques, les he pogut disfrutar molt i participar en elles és tot un aprenentatge constant.

 

Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.

 

 

 

 

X

 

Pense que m’ha resultat complicat respondre a les preguntes tan obertes, ja que és complicat diferenciar les sessions de cada mestre i cada apartat de l’assignatura. No obstant això, pense que la teoria la tinc assolida.

 

Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.

 

 

 

 

 

X

Vam treballar la tècnica de carrera. Aquest contingut no ens va costar dur-lo a terme i amb els companys va resultar fàcil l’organització.

 

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.

 

 

 

 

 

X

L’esport del meu equip fou el bàsquet i crec que la progressió va ser la qüestió més complicada de establir però finalment ho vam poder dur a terme amb facilitat.

 

Satisfacció amb el treball realitzat.

 

 

 

 

 

X

En aquest apartat de l’assignatura estic satisfeta amb el meu treball, ja que treballar-la al gimnàs és un factor molt positiu, ja que per a mi ha estat molt present la motivació i les ganes d’aprendre.


Nivell d'aprenentatge del bloc.

 

 

 

 

 

 

X

Com he dit abans, la realització d’aquest bloc al gimnàs i fer-ho tot de manera pràctica resulta molt més interessant i afavoridor en quant al seu aprenentatge.

 

Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: 9.75

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu.

Esports col·lectius alternatius.

Esgrima a l'escola.