Reflexió i autoavaluació
1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.
"Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports
d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos
equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la
pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre
entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada,
sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i
grupal.
Després de llegir aquest paràgraf estic totalment d’acord en la idea
que manifesten els autors. Tant els esports com els jocs d’equip, han de destacar per la
cooperació entre els seus components, l’actitud de ser un bon esportista,
deixant arrere els resultats obtinguts.
Com a futura mestra d’educació física, m’agradaria remarcar aquesta idea, ja no sols centrar l’esport en una tècnica, sinó que aquest esport treballat estiga lligat amb els valors, en que tots som un. Un espai on es valore l’alegria i orgull amb les bones jugades i l’anim i l’ajuda al que pot millorar.
2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin
destacaries?, explica-ho i justifica-ho.
"La
proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat
i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps
de pràctica real com la intensitat de treball."
Un altra qüestió molt interessant és la participació dels
membres dels equips. Per a allunyar-nos d’aquesta problemàtica, cal evitar que
sempre juguen els mateixos alumnes, donant oportunitat a que juguen tots per
igual. Un dels millors remeis, és realitzar el joc amb menor nombre de jugadors,
per tal de que tots tinguen més possibilitats.
En el cas del bàsquet, es pot jugar com bé hem dit abans, amb equips poc nombrosos i sempre mixtes, però una regla molt efectiva sempre es posar un mínim de tocs de pilota de diferents persones abans de poder llançar a canasta. D’aquesta manera els alumnes juguen mitjançant la cooperació i la integració de tots els membres del equip.
3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho
de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.
Un joc per destacar la cooperació dels alumnes és un dels
jocs de iniciació del rugbi. En aquest joc, els membres de l’equip necessiten
suport entre ells per tal d’aconseguir l’objectiu principal, marcar la pilota.
4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar
o perdre està la pròpia activitat.
- - Potenciar la participació de tots els membres de l’equip,
mitjançant regles. (Ex: no es pot marcar gol, sense tocar abans la pilota
almenys 3 alumnes xics i 3 xiques)
- - Reducció dels membres dels equips. (Ex: fer equips de 6
alumnes en compte de 10)
- - Tenir en compte els valors. (Ex: recompensar les bones
accions, les ajudes i felicitacions entre companys.)
|
Puntuació: |
JUSTIFICACIÓ: |
||||
4-5 |
5-6 |
6-7 |
8-9 |
9-10 |
||
Participació en les
sessions.
|
|
|
|
|
X |
Com
que han sigut classes pràctiques i molt dinàmiques, les he pogut disfrutar
molt i participar en elles és tot un aprenentatge constant.
|
Qualitat de les 4
respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.
|
|
|
|
X |
|
Pense
que m’ha resultat complicat respondre a les preguntes tan obertes, ja que és
complicat diferenciar les sessions de cada mestre i cada apartat de l’assignatura.
No obstant això, pense que la teoria la tinc assolida.
|
Aportació i aprenentatge
en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera,
seqüència, volta a la calma.
|
|
|
|
|
X |
Vam
treballar la tècnica de carrera. Aquest contingut no ens va costar dur-lo a
terme i amb els companys va resultar fàcil l’organització.
|
Aportació i aprenentatge
en la progressió de l'esport del meu equip.
|
|
|
|
|
X |
L’esport
del meu equip fou el bàsquet i crec que la progressió va ser la qüestió més
complicada de establir però finalment ho vam poder dur a terme amb facilitat.
|
Satisfacció amb el
treball realitzat.
|
|
|
|
|
X |
En
aquest apartat de l’assignatura estic satisfeta amb el meu treball, ja que treballar-la
al gimnàs és un factor molt positiu, ja que per a mi ha estat molt present la
motivació i les ganes d’aprendre. |
|
|
|
|
|
X |
Com
he dit abans, la realització d’aquest bloc al gimnàs i fer-ho tot de manera
pràctica resulta molt més interessant i afavoridor en quant al seu
aprenentatge.
|
Suma
la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix. |
||||||
NOTA
FINAL: 9.75 |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada