Esgrima a l'escola.

 Personalment mai havia escoltat parlar de l'esgrima, i per descomptat, mai l'havia practicada. Després d'aquesta pràctica crec que és un esport molt complet i molt interessant per tractar amb els alumnes de primària. A més, crec que em tingut molta sort al rebre la classe d'una professional de l'esgrima i que ens mostrara el seu llibre, ja que crec que és una bona ferramenta per poder dur a terme un esport que no es gens conegut i amb aquest manual es podría dur a terme almenys una unitat didàctica a les notres futures aules.

Gràcies a aquest esport es poden desenvolupar moltes cualitats, entre elles la coordinació, la rapidesa en els desplaçaments, la força, l'agilitat, l'equilibri, etc. Per tant, l'esgrima es podría treballar dins del Bloc 2: "Habilitats motrius, coordinació i equilibri", però també es podría incluir dins del Bloc 5: "Jocs i activitats esportives" del Decret 108/ 2014. En quAnt al cursos, crec que es podría treballar des de 2º de Primària fins a 6º de Primària, deixant de banda 1º de primària perque pot ser no es treballe l'esgrima com a tal però si que es podríen fer jocs introductoris a ella.

D'altra banda, en quant al seu material, com bé es va parlar a classe pot resultar massa car tenir el material que s'utilitza per practicar esgrima, però aquest es podría realitzar amb els alumnes per tal que resulte assequible. Per una banda, construiriem el florete amb el pal d'un estor, ja que aquest té una elasticitat molt semblant al normatiu, a la punta del pal posarem un corxo tipic d'una botella de vi, per tal de protegir la punta i per l'altra banda del pal es posarà un trosset menut de xurro (de piscina) i celofan. Per últim, per substituïr el casc d'esgrima, utilitzarem una mascareta per protegir la cara i el nas i unes ulleres de plàstic per protegir els ulls.

Un exemple de sessió per treballar l'esgrima podría ser:

Per escalfar, es faría un joc de pillar en el que els alumnes tan sols podràn desplaçar-se de manera lateral i els 3 alumnes que pillen portaràn en la mà un tub de cartró (reciclat), de manera que per pillar als alumnes els han de tocar amb el tub de cadera cap a dalt amb excepció del cap.

Com a part principal de la sessió es podrien fer una mena de combats entre els components de grups menuts (6 persones) de manera que cada combat es realitzarà amb diferents materials (ex: una pilota de tennis, el tub de cartro i el florete fet manualment) d'aquesta manera els alumnes jugaran entre els diferents components i guanyarà el que més combats tinga guanyats.

Per finalitzar, el professor anirà explicant una sèrie de moviments en forma de conte i els alumnes per parelles les hauràn de representar. Els alumes que estàn per parelles aniràn lligats en dues cordes i aquests hauràn de intentar que les cordes estiguen sempre tensaes, per tant, es tindràn que coordinar el màxim possible els seus moviments.

Comentaris

  1. Ojala hubiésemos podido disfrutar nosotros de esta sesión. Me ha gustado mucho leer la entrada. Un buen comienzo donde expone su experiencia, continuando con todo tipo de materiales que fueron utilizados, lo que para un futuro docente ayuda mucho y finalizando con una pequeña propuesta a realizar en el aula que me resulta muy útil y adecuada.
    Una entrada magnifica. Nota. 9,5

    ResponElimina
  2. ¡Interesante entrada Carla! Un deporte como el esgrima, que no es tan conocido para los niños y niñas es conveniente introducirlo en el aula, ya que al ser algo nuevo motivará al alumnado. Has tenido en cuenta el currículo teniendo en cuenta cada curso, con las adaptaciones necesarias según la edad. Has explicado muy bien el material a utilizar en este deporte, que además, puede fabricar los alumnos y alumnas, desarrollando su creatividad. Aquí, podrías haber añadido un vídeo explicativo sobre cómo realizar el material para el alumnado que tenga más dificultades o no haya ido a clase ese día. Por último, felicitarte por la buena sesión que propones de ejemplo, muy útil para aplicar en nuestras aulas. Tienes un 9,5 en esta entrada. ¡Enhorabuena!

    ResponElimina
  3. Esta entrada me ha parecido muy interesante ya que la esgrima es un deporte que nunca he practicado. Además, el hecho de contextualizar dicho deporte en base al currículum y a los cursos ha estado muy adecuado. A su vez, me han parecido estupendas las adaptaciones del material ya que, de este modo, el alumnado desarrolla la creatividad y se adapta a las diferentes necesidades. En cuanto a la redacción, es atractiva y fluida, y sigue un orden totalmente lógico. ¡Mi puntuación es un 9,5!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

El meu esport alternatiu.

Esports col·lectius alternatius.